Aktivizující metody v muzejní pedagogice
Mgr. Lenka Mrázová, Mgr. et MgA. Barbora Svátková, Ph.D.
text je dostupný zde
Studijní materiály kurzu Základy muzejní pedagogiky
Jan Dolák, Pavel Holman, Lucie Jagošová, Vladimír Jůva, Lenka Mrázová, Michal Šerák, Petra Šobáňová:
ZÁKLADY MUZEJNÍ PEDAGOGIKY. STUDIJNÍ TEXTY
Publikace je studijní oporou vzdělávacího kurzu Základy muzejní pedagogiky. Příspěvky vycházejí z obsahu studijního programu tohoto kurzu. Publikace seznamuje s podstatnými aspekty oboru muzejní pedagogika i s tématy, která s tímto oborem v jeho aplikované podobě úzce souvisejí.
Citace:
Základy muzejní pedagogiky. Studijní texty. Brno: Moravské zemské muzeum, 2014. 103 s. ISBN 978-80-7028-441-4.
Psychologické aspekty muzejní edukace
Mgr. Lucie Jagošová, DiS
Text je věnován psychologickým aspektům pedagogické práce v muzeu. Zaměřuje se na nezbytné základní znalosti, které pro vykonávání své profese ve vztahu k návštěvníkům, ostatním kolegům i sobě samému muzejní pedagog potřebuje teoreticky znát a prakticky ovládat. Cílem textu je poskytnout poznatky k osvojení základních psychologických pojmů a jevů, zejména z oblasti pedagogické, vývojové a sociální psychologie a duševní hygieny. Text akcentuje přímou využitelnost poznatků do muzejně-pedagogické praxe.